8 Şubat 2013 Cuma

Şehriyeli tavuklu salata yapımı

Bügün bana ne oldu bilmiyorum ama sürekli blogumla ugraşmak istiyorum.Aklıma ne gelirse hemen yazmak istıyorum paylaşmak istiyorum sizlerle
Aklıma en sevdiğim salatanın tarifi geldi şimdide.  sizlerde çok sevceksiniz ve misafirlerinize gururla sunucağınız bi  tarif olduğunu düşünüyorum ve lafı uzatmadan başlayım tarife:)
malzemeler
2 su bardağı şehriye
1 su bardağı su
2 adet tavuk göğsü haşlanmış
1 su bardağı haşlanmış mısır
1 su bardağı kornişon yada elinizde ne tür turşu varsa oda olur
yarım demet dere otu
4 adet yeşil soğan
bir limon
1tutam karabiber
sıvıyağ istege bağlı
tuz isteğe bağlı
Yapılışı
arkadaşlar öncelikle tavuk gögüslerini haşlayarak başlayın işe daha sonra bi tencereye 2 kaşık kadar sıvıyağ koyup içine şehriyelrimizi atalım güzelce kızarana kadar kavuralım.kavrulan şehriyenin içine 1 bardak suyu koyup altını kısın suyunu çekene kadar bekleyin bu sırada yeşillikleri turşuyu dograyıp hazırlayın tavukları ince ince didikleyin.  Şehriyeler soğuyunca içine didiklediğimiz tavukları yeşillikleri,mısırı turşusunu atın en son olarak limonu,yağı tuzu ve 1 tutam karabiberi ekleyip karıştırın salatamızzzzz hazır....AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: